Algemene voorwaarden Alfa Softwash - Glazenwasserij BV.

Definities

  1. Alfa Softwash, gevestigd te Dilsen – Stokkem - btw nummer BE0666.990.707. Telefoonnummer 0484615563 – 0471234048 / Mail: info@alfa-softwash.be – KBC BE94 7370 4643 1014.
  2. Klant; degene met wie Alfa Softwash een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen; Alfa Softwash en de klant samen.
  4. Consument; een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
  5. Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan; per brief, per e-mail, per fax.
  6. Onder “object” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan; het pand, exterieur of ander bouwwerk waarin of waaraan de werkzaamheden worden verricht.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Alfa Softwash.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeen gekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van de aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
  4. Aanbiedingen en offertes
  5. Aanbiedingen en offertes van Alfa Softwash zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  6. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte is vermeld.
  7. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  8. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten tenzij partijen dit uitdrukkelijk zijn overeen gekomen.

Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt Alfa Softwash zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 7 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Alfa Softwash slechts, nadat de klant deze schriftelijk heeft bevestigd.     

Prijzen

  1. Alle prijzen die Alfa Softwash hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief BTW en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie kosten, voorrijkosten, heffingen en declaraties van ingeschakelde derden, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeen gekomen.
  2. Alle prijzen die Alfa Softwash hanteert voor zijn producten of diensten, op de website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Alfa Softwash ten allen tijde wijzigen.
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Alfa Softwash vast gesteld op grond van de werkelijke uren.
  4. De prijs wordt berekend volgens gebruikelijke uurtarieven van Alfa Softwash, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeen gekomen.
  5. Het uurtarief geldt voor normale werkdagen waaronder wordt verstaan; maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van erkende nationale feestdagen)
  6. Bij spoedopdrachten of indien de werkzaamheden op verzoek van de klant moeten plaatsvinden buiten de in het vorige lid genoemde werkdagen, heeft Alfa Softwash het recht een toeslag te berekenen over het uurtarief.
  7. Indien partijen voor een dienstverlening door Alfa Softwash een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen..
  8. Alfa Softwash is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  9. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Alfa Softwash de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  10. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om een deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  11. Alfa Softwash heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen. 12. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Alfa Softwash prijsaanpassingen meedelen aan de klant.

Betaling en betalingstermijn

  1. De klant moet declaraties binnen 7 dagen na factuurdatum aan Alfa Softwash betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.
  2. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Alfa Softwash de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  3. Alfa Softwash behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
  4. De uitvoering van de, volgens de offerte vastgelegde werken, vangen ten vroegste aan van zodra het voorschot van 30% op het totale offertebedrag ontvangen is, tenzij anders aangegeven in de offerte.
  5. Een annulatie van een ondertekende offerte of betaald voorschot kan zolang Alfa softwash nog geen werken uitgevoerd heeft. Bij annulatie moet een schadevergoeding van 30% van de totale prijs betaald worden.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Alfa Softwash gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van de maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Alfa Softwash.
  3. Indien de klant niet binnen 7 dagen na de factuurdatum voor betaling heeft zorg gedragen, is de klant na de vervaldag tevens aansprakelijk voor alle buitengerechtelijke en gerechtelijke incassokosten. De buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% van het (restant) factuurbedrag met een minimum van €40,- tenzij de wet anders bepaalt.
  4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Alfa Softwash op de klant onmiddellijk opeisbaar.

Uitvoering van de overeenkomst

  1. Alfa Softwash voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Alfa Softwash heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijke akkoord en betaling van het eventuele afgesproken voorschot door de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Alfa Softwash tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Alfa Softwash tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
  6. Alfa Softwash kan kosteloos beschikken over de gewenste aansluitmogelijkheden voor elektriciteit (krachtstroom) en water. Verloren arbeidsuren als gevolg van water- en stroomuitval zijn voor rekening van de klant.
  7. De klant staat Alfa Softwash toe kosteloos naam aanduidingen en reclame bij of aan het object aan te brengen.
  8. Voor de veiligheid van de klant (bewoner/s) mag niemand zich in de omgeving van de werken begeven. Bij niet opvolging, worden de werken stopgezet. Dit kan een meerprijs te gevolg hebben.

Vrijwaring

De klant vrijwaart Alfa Softwash tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Alfa Softwash geleverde producten en of diensten.

Klachten

  1. Alle eventuele klachten over facturen welke niet conform zouden zijn met de geleverde diensten of materialen dienen binnen een termijn van acht dagen bij aangetekend schrijven gemeld bij de maatschappelijke zetel.
  2. Consumenten dienen Alfa Softwash uiterlijk binnen twee maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.
  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Alfa Softwash in staat is hierop adequaat te reageren.
  4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen. 5. Klachten schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
  5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Alfa Softwash gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

De klant dient in ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Alfa Softwash.

Aansprakelijkheid Alfa Softwash

  1. Alfa Softwash is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Alfa Softwash aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Alfa Softwash is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Alfa Softwash vervalt in elk geval zes maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.

Geschillen

Geschillen die niet in onderling overleg kunnen opgelost worden, zullen enkel voorgelegd worden aan de rechtbanken van het arrondissement Tongeren.

Benieuwd hoe we u kunnen helpen? Vraag een gratis offerte aan!